Ce sunt și cum să creezi Audiențe Personalizate și Audiențe Asemănătoare în Facebook Ads

Audientele Personalizate (Custom Audiences) si Asemănătoare (Lookalike Audiences) sunt o metoda grozava sa-ti restrangi tintirea si sa-ti folosesti bugetul in cel mai eficient mod si fara exagerare, sunt cele mai puternice atuuri pe care Facebook le ofera.

Ce sunt și cum să creezi Audiențe Personalizate și Audiențe Asemănătoare în Facebook Ads

Audientele Personalizate (Custom Audiences) si Asemanatoare (Lookalike Audiences) sunt o metoda grozava sa-ti restrangi tintirea si sa-ti folosesti bugetul in cel mai eficient mod si fara exagerare, sunt cele mai puternice atuuri pe care Facebook le ofera.

Ce este o audiență personalizată?

O audiență personalizată este o opțiune de țintire a reclamelor care îți permite să-ți găsești audiențele printre utilizatorii Facebook.

Pentru a crea audiențe personalizate alcătuite din persoanele care cunosc deja afacerea ta poți folosi surse precum listele de clienți, traficul de pe site-ul web sau din aplicație sau interacțiunile de pe Facebook.

Tipurile de audiențe personalizate pe care le poți crea:

  • Audiențe personalizate bazate pe un site web
  • Audiența personalizată bazată pe o listă cu clienți
  • Audiența personalizată bazată pe interacțiuni

Poți să creezi maximum 500 de audiențe personalizate pentru fiecare cont de publicitate în parte.

Când ești pregătit să-ți dezvolți afacerea, poți să folosești propria audiență personalizată pentru a crea o audiență asemănătoare. Audiențele asemănătoare sunt liste cu persoane spre care trebuie țintită publicitatea. Aceste persoane sunt similare (sau par asemănătoare) cu persoanele care interacționează în prezent cu afacerea ta.

Audiențe personalizate bazate pe un site web

Audiențele personalizate bazate pe site-uri web reprezintă o opțiune de țintire care corelează persoanele care-ți vizitează site-ul web cu persoane de pe Facebook, folosind pixelul Facebook. După această operațiune poți crea o reclamă care să fie afișată acestei audiențe.

Poți crea o audiență personalizată bazată pe site-ul tău web pentru orice grup de vizitatori căruia dorești să i te adresezi cu reclame țintite pe Facebook. De exemplu, poți rula o campanie pentru a te adresa utilizatorilor care au accesat o pagină de produs, dar care nu au finalizat o achiziție, pentru a-i încuraja să revină pe site-ul web și să facă acest lucru. O altă opțiune este să creezi o audiență formată din toți utilizatorii care au vizitat site-ul tău web în ultimele 30 de zile. (Acest interval nu are la bază un număr fix de zile de la data creării audienței personalizate, ci se actualizează încontinuu.)

Află cum poți să creezi o audiență personalizată bazată pe site-ul tău web.

Înainte de a începe, asigură-te că pixelul Facebook este activ.

Urmează pașii de mai jos pentru a crea o audiență personalizată bazată pe un site web.

Deschide Audiențe.
Dacă ai deja audiențe, apasă pe meniul vertical Creează o audiență și selectează Audiență personalizată. Dacă nu ai nicio audiență, în loc de meniurile verticale vei vedea butoanele de creare a audienței.
Alege Trafic pe site-ul web.
Configurează o secțiune de reguli. (Trebuie să începi cu o secțiune de reguli de includere.) Există reguli standard și reguli pentru evenimente de la pixel. Adaugă regulile dorite în secțiune.
Adaugă mai multe secțiuni de reguli de includere sau de excludere, după cum dorești. Poți să ai maximum 5 secțiuni de reguli per audiență.
Denumește audiența (și adaugă și o descriere, dacă dorești).
Apasă pe Creează o audiență.
După ce termini de creat audiența, selecteaz-o în timpul creării setului de reclame, pentru a te adresa persoanelor care fac parte din aceasta cu reclame.

AUDIENȚA PERSONALIZATĂ BAZATĂ PE INTERACȚIUNI

Este o audiență personalizată formată din persoane care au interacționat cu conținutul tău în cadrul familiei de aplicații și servicii Facebook.
„Interacțiunile” se referă la acțiunile efectuate de utilizatori pe Facebook, cum ar fi vizionarea de clipuri video, urmărirea unei Pagini Facebook sau deschiderea unui formular într-o reclamă de generare de clienți potențiali. Cu ajutorul audienței personalizate din interacțiuni, îți poți afișa reclamele persoanelor care au efectuat aceste acțiuni. În plus, poți folosi o audiență personalizată ca sursă pentru o audiență asemănătoare, astfel încât să găsești persoane care au caracteristici similare cu cele care au interacționat cu elementele tale de conținut pe Facebook.

Iată tipurile de audiență personalizată disponibilă, bazată pe interacțiuni.

Clip video

Formular de clienți potențiali

Experiență instant

Cumpărături

Cont Instagram

Evenimente

Pagină de Facebook

Reține:

Audiențele personalizate din interacțiuni diferă de audiențele personalizate create din site-ul tău web. Deși ambele efectuează acțiuni în cont, audiențele personalizate din interacțiuni folosesc acțiunile efectuate în cadrul familiei de aplicații și servicii Facebook, în timp ce audiențele personalizate de pe site-ul web folosesc acțiunile de pe site-ul web urmărite de un pixel (cunoscute și sub numele de „evenimente”).

Când creezi o audiență personalizată bazată pe interacțiuni, ne indici cu câte zile dorești să mergem în urmă pentru a colecta informații referitoare la interacțiuni. Acest lucru înseamnă că, dacă ne indici să mergem în urmă cu 30 de zile și cineva a interacționat acum 29 de zile, persoana respectivă va face parte din audiența ta. Totuși, dacă persoana respectivă nu interacționează în ziua următoare, atunci va fi ștearsă din audiență. Orice persoană nouă care interacționează în perioada de timp pe care o alegi va fi adăugată la audiență.

Acest lucru înseamnă că audiența este într-o continuă schimbare, așadar, nu este nevoie să editezi sau să creezi o nouă audiență personalizată bazată pe interacțiuni, decât dacă dorești să schimbi perioada sau tipul interacțiunilor.

Poți crea o audiență personalizată bazată pe interacțiuni în funcție de utilizatorii care îți vizionează clipul video pe Facebook sau pe Instagram. Aici sunt incluse clipurile video livrate în Flux, povești și alte poziționări eligibile de pe Facebook și Instagram.

Pentru a crea o audiență personalizată bazată pe interacțiuni din vizionările clipului video

Deschide Audiențe.
Apasă pe meniul vertical Creează o audiență și selectează Audiență personalizată.
Reține: dacă nu ai creat niciodată o audiență, vei vedea un buton Creează o audiență personalizată , nu un meniu vertical. Apasă pe acest buton pentru a crea audiența.

Apasă pe Interacțiuni.
Apasă pe Clip video.
În câmpul Interacțiuni, alege opțiunea pe care vrei s-o utilizezi pentru crearea audienței. De exemplu, alege „Persoane care au vizionat cel puțin 10 secunde din clipul tău video”.

Apasă pe Alege clipuri video.
În fereastra care apare, deschide meniul vertical și selectează Campanie, Pagină sau Profil de afaceri Instagram.

Campanie: utilizează bara de căutare pentru a găsi o campanie (activă sau inactivă). Apoi, bifează casetele de lângă clipurile video pe care vrei să le utilizezi.
Pagină: selectează o Pagină Facebook și bifează casetele de lângă clipurile video pe care vrei să le utilizezi.
Profil de afaceri Instagram: selectează un profil de afaceri Instagram și bifează casetele de lângă clipurile video pe care vrei să le utilizezi. Poți alege mai multe clipuri video din mai multe profiluri de afaceri, pentru o singură audiență.
Apasă pe Confirmă.

În câmpul În ultimele, introdu numărul de zile în care persoanele rămân în audiența ta după interacțiunea cu clipurile video. Utilizatorii vor fi șterși din audiența ta după trecerea perioadei de timp stabilite, dacă nu interacționează din nou cu clipurile video.

De exemplu, dacă soliciți ca Facebook să ia în considerare ultimele 30 de zile, iar o persoană a interacționat acum 29 de zile, acea persoană va face parte din audiența ta. Totuși, dacă persoana respectivă nu interacționează în ziua următoare, va fi ștearsă din audiență. Orice persoană nouă care interacționează în perioada de timp pe care o alegi va fi adăugată la audiență. Acest lucru înseamnă că audiența este într-o continuă schimbare, așadar, nu este nevoie să editezi sau să creezi o nouă audiență personalizată bazată pe interacțiuni, decât dacă dorești să schimbi perioada sau tipul interacțiunilor.

Adaugă un nume și o descriere (opțional) pentru audiență.
Apasă pe Salvează.
Când ai terminat, Facebook începe să construiască audiența personalizată bazată pe interacțiuni și te va înștiința când aceasta este gata. Apoi, poți să utilizezi audiența atunci când creezi o reclamă.

Crearea unui client potențial dintr-o audiență personalizată
Deschide Audiențe.
Selectează meniul vertical

Creează o audiență și selectează Audiență personalizată.
Dacă nu ai mai creat niciodată o audiență, vei vedea butonul Creează o audiență personalizată, nu un meniu vertical. În rest, nimic nu va fi diferit.
Selectează Formular de clienți potențiali.
În câmpul „Include”, alege tipul de interacțiuni cu formularul pe care vrei să îl folosești.
În câmpul „În ultimele”, introdu numărul de zile pentru care vrei ca Facebook să merga în urmă și să colecteze informații legate de interacțiuni.

Acordă un nume audienței și adaugă o descriere.
Dacă indici în urmă cu 30 de zile și o persoană a interacționat acum 29 de zile, acea persoană va face parte din audiența ta. Totuși, dacă persoana respectivă nu interacționează în ziua următoare, atunci va fi ștearsă din audiență. Orice persoană nouă care interacționează în perioada de timp pe care o alegi va fi adăugată la audiență. Acest lucru înseamnă că audiența este într-o continuă schimbare, astfel că nu e nevoie să editezi sau să creezi o nouă audiență personalizată bazată pe interacțiuni, decât dacă dorești să schimbi perioada sau tipul interacțiunilor.

Selectează Salvează.

 

Audiență personalizată din interacțiuni pe baza unui profil de afaceri de pe Instagram
Pentru a crea o audiență personalizată din interacțiuni cu persoane au interacționat cu profilul afacerii tale de pe Instagram.

Deschide Audiențe.
Apasă pe meniul vertical Creează o audiență și alege Audiență personalizată.
Dacă nu ai mai creat niciodată o audiență, vei vedea butonul Creează o audiență personalizată, nu un meniu vertical. În rest, nimic nu va fi diferit.

Apasă pe Profil de afaceri Instagram.
Apasă pe meniul vertical „Profil de afaceri” și alege profilul de afaceri unde s-au petrecut interacțiunile pe care dorești să le folosești pentru a crea audiența.

Creează primele reguli. Pentru aceasta, apasă pe meniul vertical pentru tipul de interacțiuni și alege tipul de interacțiuni pe care dorești să îl folosești ca bază pentru includerea utilizatorilor în audiența ta. De exemplu, ai putea include toate persoanele care au interacționat cu profilul afacerii tale în orice fel sau toate persoanele care au trimis un mesaj către profilul afacerii.
primele secțiuni de reguli trebuie să conțină reguli de includere.
Completează câmpul „În ultimele” cu numărul de zile anterioare pentru care dorești să căutăm persoanele care au interacționat cu profilul tău de afaceri, pentru a le include în audiența ta. Putem să mergem înapoi cu până la 365 de zile.
Important: dacă indici să mergem în urmă cu 30 de zile și o persoană a interacționat acum 29 de zile, acea persoană va face parte din audiența ta. Totuși, dacă persoana respectivă nu interacționează în ziua următoare, atunci va fi ștearsă din audiență. Orice persoană nouă care interacționează în perioada de timp pe care o alegi va fi adăugată la audiență. Acest lucru înseamnă că audiența este într-o continuă schimbare, astfel că nu e nevoie să editezi sau să creezi o nouă audiență personalizată bazată pe interacțiuni pentru un anumit profil de afaceri, decât dacă dorești să schimbi perioada sau tipul interacțiunilor.

Adaugă mai multe secțiuni de reguli (până la cinci în total), după cum dorești. Pentru aceasta, apasă pe Include și alte reguli sau pe Exclude. Prin includerea mai multor persoane, dacă o persoană întrunește criteriile oricăreia dintre secțiunile tale de reguli de includere, aceasta va face parte din audiența ta. Prin excluderea persoanelor, dacă o persoană întrunește oricare dintre criteriile de excludere, aceasta nu va face parte din audiența ta.
secțiunile cu reguli de excludere au prioritate față de cele cu reguli de includere. Prin urmare, dacă o persoană întrunește o regulă de excludere și una de includere, va fi exclusă din audiența ta.
Adaugă numele unei audiențe (și descrierea, dacă dorești).
Apasă pe Salvează.

Audiență personalizată bazată pe evenimente
Poți să creezi o audiență personalizată bazată pe evenimente pentru a te adresa persoanelor care și-au manifestat interesul față de evenimentele tale viitoare și anterioare de pe Facebook.
Pentru a crea o audiență personalizată bazată pe evenimente:

Deschide Audiențe.
Apasă pe meniul vertical Creează o audiență și alege Audiență personalizată.

Dacă nu ai mai creat audiențe, vei vedea butonul Creează o audiență personalizată în locul meniului vertical.
Apasă pe Evenimente.
Apasă pe meniul vertical și alege opțiunea pe care vrei s-o folosești pentru audiența ta. În funcție de eveniment și de o eventuală colaborare cu un partener Facebook pentru vânzarea de bilete, este posibil să ai următoarele opțiuni:
Persoane care au răspuns că vor participa sau că sunt interesate
Persoane care au răspuns că vor participa
Persoane care au răspuns că sunt interesate
Utilizatori care au vizitat pagina evenimentului
Persoane care au interacționat cu pagina evenimentului
Persoane care au interacționat cu biletele
Persoane care au cumpărat bilete
Persoane care au început fluxul de cumpărare de bilete, dar nu au finalizat achiziția
Completează în câmpul în ultimele numărul de zile corespunzător perioadei anterioare în care dorești să cauți persoanele care au interacționat cu evenimentul tău, pentru a le include în audiența ta. Poți merge înapoi cu până la 365 de zile.
Dacă ai introdus un interval de 30 de zile și o persoană a interacționat cu evenimentul acum 29 de zile, acea persoană va face parte din audiența ta. Însă, dacă persoana respectivă nu interacționează cu evenimentul în ziua următoare, ea nu va mai face parte din audiența ta. Orice persoană nouă care răspunde în perioada pe care o alegi va fi adăugată în mod dinamic în audiență. Acest lucru înseamnă că audiența este într-o continuă schimbare, astfel că nu e nevoie să editezi sau să creezi o nouă audiență personalizată bazată pe evenimente, decât dacă dorești să schimbi perioada sau tipul interacțiunilor.

Apasă pe meniul vertical Pagină și alege Pagina pe care se află evenimentul pe care dorești să îl folosești pentru a crea audiența.
Apasă pe +Selectează anumite evenimente pentru a căuta cu ușurință printre evenimente. Trebuie să incluzi cel puțin un eveniment.
Opțional, apasă pe Include mai multe persoane și/sau pe Exclude persoane pentru a adăuga criterii suplimentare în legătură cu audiența ta.
Opțional, denumește audiența și introdu o descriere scurtă. Acest lucru este util dacă vei crea mai multe audiențe.
Apasă pe Creează audiența.
Va începe crearea audienței, proces care poate dura până la 24 de ore, în funcție de intervalul de timp pe care l-ai ales și de dimensiunea audienței. După ce audiența este creată, o vei putea folosi în secțiunea Audiență când vei crea reclame la evenimente în Administrare reclame.

DESPRE AUDIENȚELE ASEMĂNĂTOARE

Audiența asemănătoare reprezintă o modalitate de a te adresa utilizatorilor noi care pot fi interesați de afacerea ta, deoarece se aseamănă cu cei mai buni dintre clienții tăi existenți.
Când creezi o audiență asemănătoare, alegi o audiență sursă (o audiență personalizată creată pe baza informațiilor extrase din pixel, a informațiilor din aplicația de mobil sau a fanilor Paginii tale). Sunt identificate caracteristicile comune ale utilizatorilor din aceasta (de exemplu: informații demografice sau interese). După aceea, Facebook va livra reclama în rândul unei audiențe formate din persoane asemănătoare acestor utilizatori.
Poți alege dimensiunea unei audiențe asemănătoare în timp ce o creezi. Audiențele mai mici se potrivesc mai bine cu audiența sursă. Crearea unei audiențe mai mari crește impactul potențial, dar reduce gradul de asemănare dintre audiența asemănătoare și audiența sursă. În general, recomandăm ca audiența sursă să aibă între 1.000 și 50.000 de persoane. Calitatea sursei este, de asemenea, importantă. De exemplu, dacă o audiență sursă este alcătuită din cei mai buni clienți ai tăi, nu din toți clienții, este posibil să obții rezultate superioare.

Iată câteva informații suplimentare de care să ții cont atunci când creezi audiențe asemănătoare.
Audiența asemănătoare va conține doar persoanele din țara/țările pe care le selectezi în timpul creării.
Audiența sursă trebuie să conțină cel puțin 100 de utilizatori dintr-o singură țară pentru ca Facebook sa poată folosi ca bază pentru o audiență asemănătoare.
Poți să creezi până la 500 de audiențe asemănătoare pe baza unei singure audiențe sursă.
Persoanele din audiența sursă vor fi excluse din audiența asemănătoare, cu excepția cazului în care folosești un pixel pe post de audiență sursă.
Poți folosi mai multe audiențe asemănătoare în același timp pentru un singur set de reclame. Setul de reclame va ținti reclamele către persoane care se află în orice audiență asemănătoare selectată.

 

Creează o audiență asemănătoare
Dimensiunea audienței asemănătoare poate scădea din cauza faptului că ar putea să nu includă unii utilizatori de iOS 14. Dacă o folosești ca sursă asemănătoare, aceasta nu va afecta dimensiunea audienței asemănătoare, dar poate afecta precizia acesteia.
O audiență asemănătoare reprezintă o modalitate de a te adresa utilizatorilor noi care prezintă șanse să fie interesați de afacerea ta, deoarece se aseamănă cu cei mai buni dintre clienții tăi existenți.

Înainte de a începe
Asigură-te că ești un administrator al Paginii sau al pixelului pe baza căruia creezi audiența. În cazul în care creezi o audiență asemănătoare pe baza unei audiențe personalizate, trebuie să deții rolul de administrator sau de promotor în contul de publicitate.
Dacă ești și administratorul sau dezvoltatorul unei aplicații, poți crea o audiență asemănătoare pentru acea aplicație, precum și pentru orice alte aplicații care au fost partajate cu contul de publicitate respectiv.

 

Deschide Audiențe. (Poți crea o audiență asemănătoare și în procesul de creare a unei reclame în Administrare reclame.)
Selectează meniul vertical Creează o audiență și alege Audiență asemănătoare
Alege sursa. Sursa poate fi o audiență personalizată care nu este creată cu ajutorul datelor pixelului tău, al datelor din aplicația ta de mobil sau al fanilor Paginii tale. Îți recomandăm să folosești un grup de 1.000 până la 50.000 dintre cei mai valoroși clienți ai tăi, în funcție de valoarea totală, valoarea tranzacțiilor, dimensiunea totală a comenzilor sau numărul de interacțiuni
Alege țara/țările în care dorești să găsești un grup de persoane asemănător.
Alege dimensiunea audienței folosind glisorului.
Selectează Creează o audiență.
După ce termini, crearea audienței asemănătoare poate dura între 6 și 24 de ore. După aceea, audiența se va reîmprospăta la un interval cuprins între 3 și 7 zile (cât timp țintești în continuare în mod activ reclame către audiența respectivă). Cu toate acestea, nu trebuie să aștepți ca audiența asemănătoare să se actualizeze.
Pentru a afla când a fost actualizată ultima dată audiența, vizitează pagina Administrare audiențe > coloana Disponibilitate > caută data.